Tuesday, February 8, 2011

Edisi lelaki : Wanita seksi di mata lelaki

Zaman sekarang ni banyak yang dah terkeliru, Orang Perempuan terutamanya selalu menganggap yang bila mereka cantik, seksi, dan social, lelaki suka.. ye ke? Tapi kadang-kadang kalau dinilai melalui perbuatan seseorang lelaki tu, rasa logic jugak.. sebab lelaki akan rasa bangga jika gadis yang berada disamping mereka merupakan seorang yang "hotz" dan digilai ramai, so bila dia dapat cik kak-cik kak yang macam tu, mereka rasa satu kepuasan, biasalah lelaki kan ego, kalau boleh dia nak nampak hebat sepanjang masa. Tapi ye ke? atau tu hanya dari pandangan mata kasar aje?.

Lelaki ni pun sebenarnya susah untuk difahami dan dimengerti, sebab apa..? lain perbuatannya lain pula yang dihatinya. Kadang-kadang diorang bercinta bagai nak gila, tapi tetiba kawin dengan orang lain? abiz apa guna bercinta?, apa guna berpacaran?.. Adey keliru kan cik kak-cik kak ni? Tapi ada juga yang kawin dan hidup harmoni.. Antara jawapan yang aku dapat dari lelaki yang social terhadap golongan wanita yang mereka pilih untuk djadikan calon isteri ialah :-
  • Mesti pandai jaga diri/Bawak diri
  • Tidak terlalu social
  • Tidak terlalu seksi
  • Berdikari/tidak terlalu bergantung
  • Sabar,manjew dan penyanyang
  • Boleh jaga/sayang keluarganya terutama ibu bapanya
  • Mendengar kata
  • Tidak mendesak dan memahami
  • Pandai memasak
  • Mempunyai ciri-ciri yang baik dan munasabah
Errrm tu jawapan yang standard, Biasanya lelaki akan cakap "nak cari bini kene cari yang baik-baik, duduk rumah, boleh jaga dan mendidik anak-anak dengan baik, yang social sangat ni kita buat suka-suka aje".  Adey!! rasa macam ... entah la,Dapat isteri yang baik, dan dengar kata pun mereka tak tau hargai, stil lagi pi berpoya-poya, awek keliling .. Macam mana tu?

Bagi aku, kita tak kan dapat apa yang kita cari, tak ada satu pun manusia yang sempurna.... lagi-lagi zaman sekarang ni, penuh dugaan dan cabaran, Kadang-kadang kita terleka dan terjebak.. apa pun sejarah lalu, tetap menjadi sejarah, tak boleh nak di ubah.. Tapi masa akan datang.. dan masa yang sedang kita lalui ni, kita kene berhati-hati, kene cari pasangan yang saling membantu, dan hendaklah saling memerlukan.. Jadikan diri kita sebagai seseorang yang terbaik, tak perlu berpura-pura, just bersihkan hati, sabar dan berfikir la secara rasional.. 

kesilapan lalu bukan la bermakna kita ni teruk, tak berguna or apa-apa la, jika seseorang tu sayang dan ikhlas dengan kita, dia tidak akan mengukur kita dari masa lampau kita, malah dia sentiasa menyokong kita untuk berubah kearah yang lebih baik.. Apa yang penting hati kene bersih, jangan ada rasa iri hati atau dengki, sebab tu penyakit hati yang akan merosakkan seluruh jiwa kita.






No comments:

Post a Comment