Sunday, February 6, 2011

Edisi kesihatan: Balm dan Minyak angin pilihan


Bila cakap pasal minyak angin / balm.. Sure kita semua ada pilihan yang tersendiri kan, ikutkan aku kureng skit ngan benda-benda minyak angin ni/ balm, tp semenjak aku selalu diserang sakit tekak, selsema, & batok-batok.. Ada la satu jejaka ni bagi aku Balm, katanya buat sapu masa nk tido, sapu di hidung dan dada, just untuk melegakan dan memudahkan untuk bernafas/ hidung tersumbat sewaktu tido... Aku ngan slambernya ambik je la, dah orang bg... yang pasti yang bg tu, aduh.. kacak orangnya ~ Aku cuba balm ni, memang berkesan dan tersangat lah membantu,bukan takat idung tersumbat, sakit-sakit otot dan gatal-gatal ringan pun boleh guna juga.. tak ke bagus? dah la bau dia best, bau macam serai.. pastu tak mahal pun.. 


Satu ag minyak angin. aku kasi mak aku try, sebab mak aku ni orang nya suka benor pakai minyak angin, aku kasi 2 jenis, satu yang biasa satu ag yang panas skit. Mak aku pantang orang kasi minyak angin confirm dia cuba.. minyak angin ni digunakan secara tradisional untuk lengguh-lengguh, melegakan sakit-sakit ringan pada otat dan sendi, luka ringan, gatal-gatal pada kulit, menguatkan otot, melegakan batuk dan sakit anggota badan dan sendi,dan memperlancarkan peredaran darah. Bagus tu kalau korang semua belikan untuk mak korang.. hehehe 

Note : produk NR bagus, ada beberapa jenis lagi produk dia aku try n aku suka... kalau beli kat luar, d tokoh2 jamu mmg mahal skit.. kalau nk murah  dr d tokoh2 jamu.. sila kontek aku~. hehehe



No comments:

Post a Comment