Sunday, February 6, 2011

Edisi Cantik : Cantik jgn perasan ~



Cantik tu luas maknanya.. betul ke orang kata kalau nak tau seseorang perempuan tu cantik pada wajahnya mesti ada 5 ciri-ciri utama :-
  • Mempunyai kening yang cantik terbentuk - original bukan yg cukur tu
  • Hidung yang mancung
  • Memiliki Lesung Pipit kedua-dua belah
  • Dagu berlekuk
  • Bulu mata yang melentik - original bukan yang pakai maskara tu.
Jap-jap aku check aku ada tak ciri-ciri tu ahahaha... Kening aku yg ori mmg just nice, hidung blh la dkatakan mancung, lesung pipit aku sebelah aje.. alamak xlengkap ni... dagu aku mmg confirm lekuk .. tp yang last ni.. mmg aku xde.. bulu mata aku.. dh la pendek pastu kejung aje.. pakai la apa maskara pun... xmembantu :(..

tapi apa pun bg aku, cantik tu xkan bermakna kalau kita xmempunyai keperibadian yang baik, tak kan lengkap cantik seseorang wanita tu kalau tiada budi pekerti.. Tak kan kekal kecantikkannya jika ia sombong :p.. Jadi jika anda rasa anda cantik.. jgn cepat perasan... sbb bile kt terlalu mementingkan kecantikkn lama-lama kita akan jadi lupa diri n angkuh... tak elok mcm tu... jadi lah seseorang yang cantik tapi bersahaja.. Beradalah dikalangan mereka yang cantik-cantik tapi berilmu..

Setiap manusia djadikan dengan memiliki kecantikan dan keunikan tersendiri.. jadi mari kita cari apa kecantikan dan keunikan diri kita.. Hargai dan bersyukurlah pada kecantik yang telah dianugerahkan kepada kita.. INGAT JANGAN SOMBONG DAN PERASAN CANTIK hehehe~


No comments:

Post a Comment